Manufaktura macierzyństwa

U PROGU MACIERZYŃSTWA

 

Aktywność fizyczna w życiu kobiety jest bardzo ważna w każdym wieku i na każdym etapie, a szczególnie w okresie ciąży. Choć możesz odczuwać pokusę, aby wykorzystać okres ciąży, jako wymówkę do odpoczywania na kanapie to pamiętaj, że celem każdej dbającej o zdrowie przyszłej mamy powinno być 30 min umiarkowanej aktywności dziennie. Umiarkowana aktywność to taka, która sprawi, że twoje serce będzie biło nieco szybciej, ale będziesz w stanie normalnie rozmawiać, bez utraty tchu. Najlepsze formy aktywności to te niezbyt wysiłkowe, na przykład spacery, pływanie, mało intensywny aerobik, joga, pilates.

Czy wiesz, że poród to wysiłek porównywalny do przebiegnięcia maratonu (40 km)? A kto podjąłby się takiego wyzwania bez odpowiedniego przygotowania? Dlatego w naszym klubie chcemy przekonać Was, że warto przejść przez ciążę na sportowo.

Korzyści wynikające z podejmowania regularnej aktywności fizycznej przez kobiety ciężarne:

  • zmniejszenie ryzyka wystąpienia uciążliwości ciąży, tj.: obrzęków, kurczów łydek, zastojów żylnych, bóli odcinka lędźwiowo- krzyżowego kręgosłupa, zmęczenia
  • wzmocnienie mięśni brzucha – co gwarantuje łatwiejszy, szybszy poród
  • wzmocnienie mięśni krocza i dna miednicy
  • poprawa czynności układu krążeniowo – oddechowego
  • poprawa samopoczucia i samooceny
  • zmniejszenie stresu i poprawa snu
  • poprawa przemiany materii i zmniejszenie prawdopodobieństwa nadmiernego przyrostu masy ciała
  • korygowanie postawy ciała
  • szybszy okres połogu i łatwiejsza regeneracja organizmu

Zapraszamy wszystkie przyszłe mamy na zajęcia:

 

AKTYWNE 9 MIESIĘCY
Zajęcia te, to w przyszłości: łatwiejszy poród, szybki powrót do formy sprzed ciąży, jędrniejsza skóra, smuklejsza sylwetka, lepsze samopoczucie fizyczne i psychiczne, zdrowie dla mamy i dla dziecka. Twoje dziecko możesz rodzić świetnie przygotowana, wzmocniona i rozciągnięta poprzez regularne uczestniczenie w programie Aktywne 9 Miesięcy nauczona oddechu dotleniającego i Ciebie i dziecko podczas porodu. Twoja sylwetka szybko wróci do stanu sprzed ciąży a samopoczucie płynące ze świetnej kondycji będzie doskonałe. Zajęcia prowadzą nasze instruktorki Marta oraz Ola.

Dla przyszłych mam, mamy specjalne karnety, o które pytajcie w recepcji klubu.

Ponieważ, nasz klub dba o formę kobiet na każdym etapie życia, w swojej ofercie posiadamy także zajęcia dla świeżo upieczonych mam i ich dzieci.

 

POWRÓT DO FORMY
Trening kształtujący i wzmacniający wszystkie grupy mięśniowe. Przeznaczony dla osób, które po przerwie chcą wrócić do aktywności fizycznej, lub dopiero ją rozpoczynają.

MASAŻ NIEMOWLĄT
Pieszczoty, głaskanie i przytulanie są dla dziecka jak pożywienie. Tak samo ważne jak białko, minerały i witaminy. Dlatego gorąco polecamy Wam Masaż Shantala, czyli starożytną technikę masażu niemowląt oraz dzieci, wprowadzoną na europejski grunt przez francuskiego położnika Frederique Leboyer. Obecnie wielką popularnością cieszy się w USA i Kanadzie, w Niemczech i w Holandii. Powoli znajduje również gorących zwolenników w Polsce.
Regularne masowanie ma bowiem pozytywny wpływ nie tylko na dziecko, ale również na matkę czy inną osobę wykonującą masaż (poprawa wiarę w umiejętność opieki nad dzieckiem, zapobiega i łagodzi objawy depresji poporodowej oraz wzmacnia więź z dzieckiem).

Masaż Shantala może być wykonywany z łatwością przez każdego, jego technika jest stosunkowo łatwa do nauczenia się.

Przy regularnym wykonywaniu masażu dziecko lepiej śpi, jest spokojniejsze, mniej płacze, nie ma problemów z kolką i lepiej się rozwija fizycznie oraz psychicznie.

Regularne masowanie dziecka, daje mu następujące korzyści:

  • stymuluje prawidłowy rozwój psychofizyczny
  • pomaga w usypianiu i uregulowaniu snu
  • poprawia trawienie, zapobiega kolkom
  • wycisza, uspokaja, relaksuje
  • podnosi świadomość własnego ciała i wzmaga poczucie bezpieczeństwa
  • wzmacnia więź emocjonalną z rodzicami
  • podnosi odporność organizmu

Dotyk to pierwsza forma komunikacji między dzieckiem a rodzicem – sprzyja bliskości, budowaniu więzi, wzmacnia poczucie wartości dziecka, zaspokaja jego potrzeby poczucia miłości i bezpieczeństwa, które są niezbędne dla zdrowego rozwoju i stanowią bazę na całe życie.

CHUSTONOSZENIE
Noszenie dziecka blisko skóry rodzica ma bardzo duże znaczenie. Ważne jest kojące bicie serca i kołysanie w rytm kroków rodzica, zapach skóry i bycie razem. Nasze zajęcia uczą nie tylko prawidłowego motania chusty, ale przede wszystkim odpowiedniego ułożenia dziecka w chuście (jego miednicy, kręgosłupa, główki). Zajęcia prowadzi doświadczony i wykwalifikowany instruktor niemieckiej szkoły ClauWi – Aleksandra Stróżyk-Pułka.

OBDARZ SWOJE DZIECKO DOTYKIEM MIŁOŚCI I ZROZUMIENIA

 

Dodatkowo, w naszym klubie odbywają się cykliczne Warsztaty świadomego rodzicielstwa.
Na warsztaty zaprasza certyfikowany instruktor Masażu Shantala i masażu relaksacyjnego dla dorosłych Shantala Body Touch, doradca chustonoszenia ClaWi oraz certyfikowany doradca oceny neurorozwojowej dziecka – Aleksandra Stróżyk – Pułka.

Facebook